torsdag 29 mars 2018

Glad Påsk på er alla!


Oj vad tiden går fort! En vecka sedan senast och den veckan har bestått av sjukdom och arbete och så en liten rolig sak som ni kan läsa om nedan och jag säger direkt, det är inget aprilskämt, utan verkligheten, inget annat och jag hoppas ni ger er tid att läsa och fundera lite över mitt tilltag.
Carpio Developments.

Hej och välkommen till Carpio Developments!

Som du kanske vet, så har jag många års erfarenhet av fiske efter Karp och Gädda, samt en mängd andra arter. Under alla dessa år har jag funderat över priserna på marknadens grejer och framför allt tillbehören, just dem små sakerna, som är så viktiga i vårt fiske.

Det har funderats hit och dit och jag och många med mig har tröttnat på att betala 59 kronor för ett paket med lite tillbehör från andra kända märkesföretag och jag insåg att detta faktiskt kan göras betydligt billigare och Carpio Developments motto är, som kan läsas på alla förpackningar: Same shit, better price!

Varför betala det dubbla eller mer för exakt samma sak? Väldigt onödigt och du får pengar över till andra saker, som du behöver. Mitt mål med denna satsning, är att ligga under utlandspriserna på dem flesta av produkterna och jag tror att jag kan att lyckas och kan göra ditt fiske billigare.

Just delen med developments kommer att bli egna saker, som kommer att vara förbättringar på saker som redan finns, men även egna idéer och tillverkning och till priser, var alla kan vara med. 


Det kommer även en del grejer för spinnfiskaren, flugfiskaren o s v. Jag ska försöka att täcka alla typer av fiske på sikt. Utbudet är till en början litet och produkterna kommer att läggas upp med bilder och priser med tiden och så får vi se vart det hela tar vägen. Allt är under uppbyggnad än så länge. Spread the word and fish cheaper! Hör gärna av dig via mejlen, telefon eller genom bloggarna.

 Här en del Wobblare till att börja med.

Carpio Shallow Runner 18 cm.
Dessa Shallow Runners kan fiskas väldigt sakta och du kan komma in så långt mot land att du når gäddorna. Bra förförisk gång med rassel och super starka och vassa krokar.
Carpio Shallow Runner 18 cm. Flytande.
Shallow Runner är flytande och väldigt lättkastad, även i motvind och den lockar även andra rovfiskar som Abborre, Gösen, Havsöring och Laxen.
Carpio Shallow Runner 10 cm.
Nästan samma Wobblare som ovan, dock mindre och har en lite vågformad kroppsform, men har samma fina kastegenskaper. Superfin för dem flesta av våra rovfiskar.
Carpio Shallow Runner 10 cm flytande.

Carpio Big Dipper. 
Big dipper går ner på djupet direkt du börjar veva, rassel och förförisk gång och även ljud genom kroppens små ingjutninger. kastar bra och har supervassa och starka krokar.
Carpio Big dipper. 14 cm. Sakta sjunkande.
Jag ska passa på att säga att alla beten, saker som kommer att säljas är testad av mig. Jag packar själv och besiktar allt okulärt innan något skickas och skulle något eventuellt bli eller vara fel, så vill jag gärna veta och självklart ska det ersättas.
Carpio Diver.
Carpio Diver är en liten 9 cm ettrig Wobblar med en ettrig gång, rasselkulor, starka och supervassa krokar. Bra när fisken står på djupet eller längs med en djupbrant.
Carpio Diver 9 cm. Flytande.
Carpio Diver är väldigt effektiv för Abborre, Gös och Gädda, den är flytande och dyker direkt du börjar veva.veva snabbt ibland och ha lite vevstopp, så flyter betet upp och då kommer oftast huggen.
Carpio Low Rider.
Carpio Low Rider är en 11 cm wobblare som är flytande. Den går ner till 4 meters djup utan att du behöver veva för snabbt. Fiska alla dessa Divers med lite ryck och spinnstopp, det ger oftast huggen.
Carpio Low Rider. 11 cm Flytande.
Low Rider kastar bra och som dem andra nämnda beten, så trasslar dem sig sällan och jag vill poängtera att inga av krokarna kan hänga sig i varann.
Carpio Deep Diver.
Carpio Deep Diver är en 9 cm stor snabbtdykande wobblare och den är flytande och har samma vassa och starka krokar som alla andra nämnda beten.
Carpio Deep Diver. 9 cm. Flytande.
Deep Divern är flytande och vid första ögonkast väldigt lik Carpio Diver och jag håller med, skillnaden är bredden på skeden. Rassel och en lagom ettrig gång som lockar fram rovfisken.
Carpio X-Rap! Jo du läste rätt!
Nu mina vänner har det hänt! Vi känner nog alla till Rapalas berömda X-Rap eller som jag och många säger: Abborrens överman!

Jag har lyckats att ta fram samma bete, samma gång, samma effektivitet och fina kastförmåga. Samma krokar, men en liten minimal ändring gjorde att jag lyckades och den hemlisen håller jag för mig själv.
Carpio X-Rap. 11 cm. Sakta sjunkande.
Sakta sjunkande och du ser likheten eller så hämtar du originalet i lådan och jämför, rassel och en gång som Abborrarna gillar, tusentals Abborrar har haft dessa i flabben och fler ska det bli med priset 60 kronor och du kan jämföra
Carpio X-Rap. 8 cm.
Carpios X-Rap. Här i den suveräna 8 cm storleken, ett bete som gör Abborrarna galna, så pass att man ibland får två på samma bete. Nästintill exakt kopia på originalet, t o m samma fjäderkrok, som de randiga gillar att nafsa på. Jämför priserna, jag tar 50 kronor stycket.
Carpio X-Rap 8 cm. flytande.
Det var nog allt för denna gång, läs, titta, jämför och hör av dig. Det är inget aprilskämt, jag lovar! Det kommer mera grejer här och framför allt på karpbloggen inom kort. Allt jag vill är att ändra en del saker, så vi kan fiska lite billigare och jag hoppas jag kan lyckas med det. Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.