onsdag 1 november 2017

Gäddan på deadbait och Borre på spinnare!

Jag mäskar i Svarte göl inför lite karpfiske och under dagen kollade jag djup, platser och mäskade. Jag tog med mig ett spö för gädda och provade med lite flöten och set-ups från Fladen Fishing, som jag hade med på bloggen för ett bra tag sedan och det fungerade över min förväntan.
Ser lovande ut inför mitt karpfiske.
Karpen finns där, bilden togs bara 30 minuter efter att jag hade lagt ut mina boilies och innan var det endast en fisk på just denna plats, men dem kommer fram ganska snabbt tydligen och det verkar lovande.
Gölens djupa del.
Jag provade efter gädda med en röd multe som deadbait och fick vänta närmre en timme på nappet, lite segt kan man säga om detta i detta vatten.
Röd multe gav mig denna Gädda.
Den sugna var denna gädda, som gav en fin fight med tanke på det kalla vattnet, isen låg över halva gölen igår morse!
Tidsfördriv i väntan på gädda.
Ut med en ny Multe på en annan plats och ny väntan, tiden gick och i ren tristess hängde jag på en spinnare Abu Reflex 12 gram i dem fina danska färgerna och låt den sjunka till bottnen innan jag började veva in och efter kanske 15 kast runt om djupet, så nappade det och jag trodde först att det var en snipa.
Svår att hålla sig stilla.
Det skulle visa sig vara en fin Abborre och den gav en dålig fight i vattnet, men jag hade ett helv... att få den till att ligga stilla väl på land, därav den dåliga bilden. Kan inte säga mycket om vikten, då vågen befann sig hemma, men en fin firre var det och den sattes tillbaka och kommer att bli större med tiden. Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.