måndag 17 april 2017

Fladens Ready made pike - riggs!

Jepp! HV vann och jag sade 4-2, men det blev öppen kasse och mitt tips kom av sig. Hur eller hur, så är en vinst i morgon uppe i Brynäs och då blir det tufft att hänga med HV, som har tre hemmamatcher kvar.

Nog om konståkning! Jag hittad4 paket med färdiga tackel för gäddan och det tittar vi på i dag, de har legat på hyllan ett tag och jag har inte varit ute och provat dem, men det ser bra ut för den ringa summan av 40 kronor.

Fladen Fishings Flötmete set.


Kittet för flötmete.
40 kronor är ett bra pris med tanke på att allt finns med och dessa saker skulle kosta betydligt mera av andra märken typ Fox m fl, så det är positivt och jag tror att flera kommer igång med detta trevliga sätt att fånga gädda.

Beskrivning hur du ska göra.
Bra beskrivning, så även nybörjaren kan komma igång med sitt gäddmete.

Vad du får för pengarna.
Ett paket innehåller allt för att tackla upp ett effektivt flötmete för gädda och det är bara att tillsätta en fin levande mört och kasta ut och sen får vi hoppas att din väntan blir kort!

Så ser det ut för 40 kronor.
Jag ska kanske nämna att mellanrummet mellan krokarna är 12 cm, räknad från krokspetsarna på övre trekroken och ner till krokspetsarna på den nedre kroken, så du kan ha en större betesfisk.


Fladen Fishings Deadbait set.


Kittet för deadbaitfiske..
Här har du ett bra kit för Deadbaitledgering med död betesfisk och allt vad du behöver för att komma igång med detta otroliga spännande fiskesätt.

Hur du monterar ihop det hela.
Bra beskrivning över hur du ska tackla upp detta, men man glömde nog att skriva att du ska fiska med ca 2 fots överdjup och sen strama upp din lina, så endast det röda på flötet syns över vattenytan.

Innehållsförteckningen.
Jag tycker dessa kit är väldigt bra, enda synpunkten jag har och den är personlig! jag gillar inte dessa stora krokar, utan föredrar mindre storlekar typ storlek 6 och 8, som räcker gott och väl. Det finns en stor risk att gäddan känner dina krokar och lämnar betet, så se upp med detta!

40 kronor, det är helt okay!
Det ska även finnas tackel för Gös med flöte som tar dem så kallade ljusstavar som man bryter och skakar eller Starlights som vi gamla rävar säger, dessa har en fluorocarbontafs och lite mindre krokar och jag tror att det finns ett färdigt tackel för mete efter Abborre också, så ta en titt på dessa eady made Predatortackel från Fladen Fishing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.