söndag 16 april 2017

Fel storlek!

Jag vet inte vad som händer, jag var vid 6 vatten igår med Fredrik Mangotsson och vi såg inte en gädda någonstans! I dag var jag vid Linnéasjön i hopp om att kunna landa mig en påskgädda, det sket sig det också!

Bottenmete, flötmete och så harvade jag mig genom dem flesta av mina spinnbeten och inte ens ett nafs, bara tre som följde efter ett bestämt drag! Kanske dags för lite Hockey mellan Brynäs och mitt älskade HV... Japp! Så för det bli och jag tror på 4-2 till Blue Bulls!
Perfekta livebaits, men det hjälpte inte!
2-3 hektos levande braxen, det är rena mumma för en större gädda, men det ville sig inte och ej heller Sill och död Mört på bottnen och som stod en 10 cm över bottnen, så jag börjar ge mig på den fronten. Kändes verkligen konstigt i dag, ingen fisk var jag brukar fiska och få, men jag får väl skylla på min okunnighet och vädret.
Testade utan resultat.......
Jag kastade som en idiot och provade dem flesta av mina spinnbeten, olika former, gång och färger och det ville sig inte det heller. Hade dock några följare på det draget som ligger på asken, men det var allt.
.... Jo denna kom upp och i fel storlek!
på ett tidspunk provade jag att låta draget sjunka till bottnen och se om det skulle hjälpa mig och i andra försöket och efter tre varv med veven, tog det stopp och jag krokade reflexmässigt och något satt där det skulle!
En jävla lädersko från 1800 - talets början blev min fångst och så i fel storlek, nu räckte det och jag åkte hem och skrev dessa rader! Ägg och Sill finns i kylen! Skitfiske, Heja Hååvee och god fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.