söndag 19 mars 2017

Smart ``drag´´

Jag fick hem lite softbaits och under slipning av krokarna såg jag en liten finess, som jag inte har sett tidigare. Är inte så väldans insatt i diverse spinnbeten, så detta kanske inte är någon nyhet?

Jag har dock inte sett softbaits eller jiggar med små kulor, som skapar ljud förut och det lockar nog en och annan rovfisk till hugg. Sen kommer min fråga! Hindrar dessa kulor betets gång eller inte? Och är de mera effektiva än beten utan dessa kulor? Något som återstår att se och uppleva!
Hylsan är placerad i stjärtpartiet.
Jag ska testa dessa softbaits med och utan dessa kulor och se om det blir någon skillnad på betets gång och effektivitet och sen får jag väl höra av mig, till dess låter jag bilderna tala sitt eget språk.
Lätt att ta bort om man så önskar.

Ett hinder eller effektivt?

Hylsan med kulorna.

Jag ska prova med och utan kulorna i betet.

Eftertraktad?
Ni är väldigt många som frågar mig om jag har böcker kvar, det är väldigt glädjande att boken som kom ut i september -98 fortfarande är lite eftertraktad. Tyvärr gott folk, så har jag endast mitt eget exemplar i bokhyllan och där stannar den, som minne.
Kontakta Setterns förlag!
Den finns på biblioteket och som ljudbok och vill man försöka att få tag i boken, så kanske den finns till salu på nätet eller så får ni kontakta Förlaget Settern och se om det kan bli en ny utgåva framöver. Jag kan tyvärr inte hjälpa er. Nu ska jag ut och fiska lite gädda, skitfiske till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.