söndag 5 mars 2017

Flugor för Gäddorna.

Jag köpte mig ett flugspö i höstas och har lärt mig kasta och har sen skaffat mig ytterligare en flugutrustning för det lite grövre fisket efter Havsöring och gädda, jag ville sen ha lite olika flugor för detta fiske, större och kraftigare flugor för havsöringen och stora färgglada flugor för krokodilerna.

I samband med detta efterlyste jag flugor för gäddfisket och jag lyckades att få tag i någon, som kunde binda lite olika gäddflugor till mig mot betalning och här är vad som numera finns i en större ask och det ska bli otroligt spännande att prova dessa efter kustens gäddor och från båt  eller land runt insjöarnas vegetationsträsk.





Vackra konstverk och bilder säger mer än tusen ord. Blir det inte gädda på dessa vackra och färgsprakande kreationer, så vet jag inte vad jag ska bjuda på, klart att Mrs Esox fattar tycke för dessa!

Lite svårare att få fram Havsöringflugor, men det går att köpa ett gäng och samtidigt kanske komplettera ett par Gäddflugor i mörkare färg, ska ändå köpa lite tafsar och tunna wirar som inte hämmar kasten för mycket. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.