söndag 5 februari 2017

Snart dags att testa igen!

Jag håller ett litet vaket öga på Black Pool mitt i centrala stan, här finns både gädda och karp av fina storlekar och suget efter att fiska och testa mina nya leksaker är enormt.

Jag har fipplat ut en del fiskbitar och även lite goa vinterboilies nu var det är öppet och jag snart kommer åt vassruggen, där jag vet står en eller flera karpar, gäddan rör sig nog lite mera.
Det tar sin lilla tid.
Den lilla dammen innanför lär ta sin tid innan den tinar upp, jag såg att någon under dagen hade gått ut en bit och att isen hade brustit, så lite kom kanske i byxorna på personen i fråga.
Jag ser en liten möjlighet här.
Det öppnar sig sakta genom att strömmen i i dammen är ganska hård, men det går inte fort och det är smältvatten från sjöarna inåt landet som rinner in och den vattentemperatur gillar verken gäddan eller karpen, men jag vill ändå testa och se vad som kan hända, vad har man att förlora?
Lite mera is för gärna smälta undan.
Jag ser gärna att det smältar undan lite mera vid vassruggen i bildens mitt, jag har lagt ut en liten mängd med boilies, då jag vet att här står det högst troligen flera karpar parkerade och visst hade det varit roligt att lura någon under februari månad eller hur?

Gäddfisket får ske med ett par bottenmete med deadbaits och jag kan även drifta av sträckan med ett flöte, hoppas att de har varit framme och tagit för sig av min lilla mäskning, det borde de ha varit.
Övre dammen är isfri, så kanske....?
Övre dammen är isfri och där kanske man kan lura något, jag fiskar aldrig här, men någon gång ska jo vara den första, det finns bara ett ställe var det är 60 cm djupare än övriga dammen och där tänker jag prova.

Så illa ser det ut just nu, men suget är som sagt stort och bästa medicinen är att prova och få sin lust mättat... hoppas det kan hålla sig på plussidan eller på nollan vädermässigt. vi får se vad som händer, jag har inga större förhoppningar om fisk, men who knows?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.