tisdag 7 februari 2017

Isen stoppar mig!

Jag har mäskat under tre tillfällen nu efter både Karp och Gädda, men under dagen bildades det is på platsen och det går inte att fiska och man får vänta och se vad som händer med vädret.
Svårt med isen som lade sig under dagen.
En väldig irriterande syn mötte mig under eftermiddagen, antingen frös det till eller samlade snön sig på ytan och frös, vad vet jag... Jo jag vet en sak och det är att mina boilies och pellets ligger under detta mög, men fisken har åtminstone fått sig ett litet 3 - dagars kalas.
Livebaits, bra metod under våren.
Man får tänka eller drömma sig framåt i tiden, det kommer öppna vatten och nappvilliga Gäddor som tar våra livebaits och inget är finare än att se ett flöte sticka under ytan en fin vårdag.
Pikeface!
I drömmarna är gäddan, som tog ditt livebait stor, stoppet i mothugget, sugande knyckar, början på rusningen som kommer och som sen övergång i en tung kamp inne vid land eller båten.... Jo våren kommer.... bara 50 dagar kvar...fy....
Kanske man lyckas med fluga?
Flugorna ska vädras i vårsolen och man kan jo hoppas att det blir roligt och givande fiske, jag ser fram emot att öva lite på lite mindre fiskar och sen prova på Gädda och Karp i framtiden... Ska bli otroligt spännande fiske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.