torsdag 6 oktober 2016

Svampbok!

Jag funderade en stund, kan man verkligen ha med en svampbok på en blogg som egentligen bara ska handla om fiske? Visst kan man det, vi är jo ute mycket och varje gång vi är det, så passerar vi nog någon ätbar svamp i skogen eller längs vattnen.

Jag vill lära mig om svampar och kunna fixa och trixa till en god middag hemma eller bara göra mig en god macka med svamp ute vid vattnet, varför inte? De finns överallt bara att lära sig och plocka och sen fylla gommen med med dessa läckerheter.
Fickformat och lätt att ha med sig.
Jag fick tips om denna svampbok av en kompis och hittade den för 89 kronor och den beskriver allt vi behöver kring svampar och den är skriven av en av Sveriges duktigaste i detta ämne, Pelle Holmberg.
Bra beskrivningar och bilder av våra svampar.

Många fina recept.

 Giftiga svampar, vad man ska se upp med och hur de ser ut.

Hur du gör om du får i dig giftsvamp.
Boken är på 152 sidor och passar bra i sidofickan, välskriven och lättfattat, många recept och bra bilder som visar dig hur svampen ser ut och visar dig hur man skiljer dem från varann, då många ser lika ut.
En mycket trevlig läsning, jag ska lära mig detta om svampar och ta tillvaro på det jag hittar och jag hoppas inte jag gör fel... kanske nästa bild på mig och en pike blir med blått face ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.