lördag 26 februari 2011

Svenskarna var chanslösa mot den Danska Dynamiten!

Svenskarna hade redan en bra taktik genom att Pär Slättengren kom för tidig och hämtade mig och det gjorde att jag glömde mitt batteri till borrmaskinen, men det skulle lösa sig med issörja och snart var mina spön uppsatta.
Ahlquistarn var i högform, men jag visste redan att det var kalkat för dessa herrar, när vi gick ut på arenan, en fin sjö i det Småländska landskapet. Jag gick ut hårt med en Hole in One eller One in Hole och jag tog en snabb ledning i snipjakten.
Pär kontrade snabbt med två snipor i samma hål (Double One in Hole) och jag är hundra på att det var samma jävel som nappade igen och gav honom ledningen. Efter en stund kom Ahlquistarn med i spelet med sin första och sen var dett bara för mig att öka.Här drillar Kim sin tredje för dagen efter en fin Strike och Pär hör att Danmark just i detta ögonblick tar ytterligare en poäng genom sitt suveräna larmfiske. Pär fick tre snipor under dagen och var helt klart dem sämsta av de svenske.
Kim lade på ett kol och landade 4 snipor under dagen och här kommer nummer tre upp mot dagsljuset. Han var så eaxlterad, att han under dagens jakt spräckte hela röven i sin Babysuit och det fanns en liten risk för en förfrysning av det närhängande bihanget eller klockspelet om man så får säga.
Jag hoppas att det klarade sig, han är bara barnet och har jo framtiden framför sig. Att vara 23 år gammal med ett förfryst bihang, kan inte vara någon höjdare precis!

Djävla Dansk! Slättengren fick panik och började rota bland sina grejor för att hitta något nytt som skulle få den oövervinneliga Dansken på fall.
Dem grejor är inte tillverkade än och jag drog ifrån de Svenska i rask takt under den senare delen av dagen. Pär körde med skedar han också, men fisket var inte på hans sida denna dag.


Kim´s sista och minsta snipa för dagen, man ser tydligt att han är på väg att ge upp mot stormakten Danmark som än en gång visade sin kraft, smidighet och sin stora erfarenhet på dem isbelagta svenska vattnen.



Svenskarna hade här en Time out och man försökte att få fram något, som skulle kunna rubba Danskens framgångar, men det gick inte. Pär gav inte upp utan försökte hela tiden att peppra Kim, men som synes, så var Kim uppgiven och det slutade med att han somnade under Time outen.
Dansken blev ett för stort motstånd denna lördag och tog hem segern med 6 snipor, Kim kom tvåa med 4 snipor och Slättengren kom sist med 3 snipor, men han kämpade dock bra in i det sista. Jag vill även tillägga att jag hade flera handikapp denna dag, dels stod jag utan batteri till borrmaskinen, jag var skadad, biten och blodig, samt skitnödig under halva dagen.
Pär vill ha en revansch på söndag och det är klart att han ska få det, inga problem! Jag kommer inte att ta några snipor, utan jag drar bara stor fisk och hur han klarar av två nederlag under samma helg, det vet nog bara gudarna. Tack för en fin och rolig dag på isen! Hade ni bara varit hälften, så bra som jag, så kanske ni hade fått 5 var! // Snipkungen.
Som en liten kuriösa ska det sägas att av dagens 15 fäll, landades 13 gäddor och av dessa 13 gäddor togs 9 på skedar som lockblänke, det funkar kanon! Vem missade två fäll? Ja, inte fan var det jag, jag satte alla mina poäng denna dag, jag missar aldrig! Vill du läsa mera om dagen går du in på : www.teampikehard.blogspot.com




6 kommentarer:

  1. Hej DANSKEN!!
    Imon blir det svensk seger, mitt tipps 4-1(21-4 om vi räknar kg). Pär <><

    SvaraRadera
  2. Hej Pelle - lelle! Ja, det sista som lämnar människan är hoppet! Det känns fint att du är laddad till max, ska jag bara få 4 kilo fisk? Isåfall blir det två fina Abborrer och det skulle sitta väldigt fint bland dina slipsar ;-)

    SvaraRadera
  3. Det enda du får upp imon e nog betesfisken. ;-)

    SvaraRadera
  4. Hahahaha så rolig läsning:)

    SvaraRadera
  5. Jag fick upp något stort i natt, kärringen hjälpte mig ;-0 Jag fiskar byxorna av dig i morgon, det vet du Pär.

    SvaraRadera
  6. Man tackar Zsolt, du vet svenskare Oh my God!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.