torsdag 10 juni 2010

Fladen Digital Scale 25 kilo.

Grabben hade varit på ÖoB och när han kom hem och slängde en våg i mitt knä höll jag på att dö och jag undrade varför han hade köpt den och svaret blev - För att den ska vara bra och jag ska ha den till mitt fiske!
Det blev bara för mycket och nu skulle den testas mot en riktigt våg och jag hämtade min Electro Samson 25 kilo och vi började se vilken skillnad det skulle bli mellan vågarna.Jag måste för en gångs skuld tillstå att jag blev både paff och imponerad av denna våg, den hängde med hela vägen upp till 15 kilo, var den vägde 40 gram för lite och vid 18 kilo vägde den 60 gram för lite, annars stämde den överens med min våg som koster runt tusenlappen och pojkspolingen hade gett 199 kronor för denna!
Kroken trycks fast på baksidan, vågen är 20 cm lång utan kroken inräknad, bredden är 7 cm och höjden är 3 cm, så den tar ingen större plats!
Förutom en bra viktangivelse har den en inbyggt termometer som faktiskt också visar rätt och den har ett inbyggt måttband på 100 cm som rullar in sig självt, så nu vet du om du är med i 100 - klubben på gädda.

Den drivs av 2 stycken AAA - batterier som sitter under ett litet lock som hålls fast av 4 miniskruvar och den har en lysande blå display med svart text som syns väldigt bra i mörke. Andra features: Lätt att använda, automastisk avstängning efter 50 sekunder, minne för senaste vikt, noggranhet upp till +-2%, väger i Lb och kilo, visar temperatur i Fahrenheit och celsius och den fungerar precis som dem vanliga digitalvågarna på marknaden.
På med weighslingen och tryck reset och sen i med firren och du får en vikt som stämmer väldigt bra!
Har vi några nackdelar med denna våg? Jag hade önskad att det fanns ett fodral till den och sen känns och är den lite plastic, men vad kan man begära för 200 spänn? Om den är vattentät vet jag inte och hur länge den håller vet nog bara gudarna! Hur länge min grabb har sin vet jag, den ryker till helgens fiska....... Ska försöka ta något runt 23 kilo och se hur den väger då.......:-()


Han passade även på att hamstra lite lina nu var han hade pengar på fickan och för 200 kronor/50 kronor spolen kom han hem med ca 2600 meter 0.30 mm och ca 1900 meter 0.35 mm!
Jag undrar när fan han ska göra av med dessa och jag kan nog hjälpa honom för dessa linor är bra om man bara bytar lite oftare än vanligt. Herregud vilken dag det blev av detta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.